Précédent   Buzz Comics, le forum comics du monde d'après. > Archives Buzz

 
 
Outils de la discussion Modes d'affichage
  #1  
Vieux 28/10/2007, 19h23
Avatar de Gassian
Gassian Gassian est déconnecté
French Ducktor
-Sentinelle du Temple-
 
Date d'inscription: mai 2003
Messages: 2 857
Gassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme Spiderman
Brand New Bible

Bon, figurez-vous qu'un grand nombre de comicshops ont reçu récemment un petit guide (une "bible", quoi) présentant l'univers Spider-Man post-one more day. Ce n'était donc qu'une question de temps avant qu'un internaute desoeuvré n'entreprenne de le transcrire à l'attention de ses petits camarades de jeu.

C'est cette retranscription que vous trouverez ci-dessous en spoilers. Sachant que les informations les plus importantes ont de toute façon été "floutées", de nombreux mots étant remplacés par de petites étoiles, ce qui garantit des heures et des heures d'amusement au coin du feu entre deux pots de chrysanthèmes.


[SPOILER="Prêts à lire la Bible ?"][QUOTE][B]Front Page[/B]:
-The Amazing Spider-Man #546 cover image & masthead.
-“Series Bible” stated at bottom left
-Little fake “Post-It” note stating, “In House Use- - Your Eyes Only!! –Steve W.

[B]Second Page[/B]:
-ASM #549 cover image

The All-New, All-Different Spider-Man Status Quo! The events of One More Day changed the life of Peter Parker dramatically, bringing about a Brand New Day. If you’re not 100% up to speed, fear not- - this guidebook will be a relatively painless way to get on track with all things Peter Parker. But first, a few important points:

Peter’s ******* ******* *********** *** ************ unmasked during the Civil War, ****************************** *****************. They know he unmasked- ********* ****************************** * **** **** New Avengers, ***** ******* NO. ONE.


MJ has ******************** ****** ******* **************
Peter and Mary Jane ***** ****** married. For as-of-yet ******* reasons, **********
***** ************ MJ ****** ******************************
****************************** ********


Aunt May is *********** ****** **** ******* ********** **** ***** ******************** ******************************


****** Osborn ******* **** ************************
******************** ******* psychotic killer ********* ********** super villain can be.


[B]Third Page[/B]:
-ASM #548 cover image

SPIDER-MAN/PETER PARKER

************** Peter is a ******* guy living *** *********************
********** Officer Vin Gonzales.

Struggling for cash, Peter goes back to his job taking pictures for the Daily Bugle. With the Superhuman Registration Act in effect and old-school villains on the run, the days of Spider-Man appear to be over- - until new villains bring a new wave of terror to New York City. The day may be new, but you can still count on Spider-Man to be the one saving it!



[B]Fourth Page[/B]:
-ASM #543 cover image
-ASM #400 cover image

AUNT MAY

May Parker ******** ******************* ******************* *******************





[B]Fifth Page[/B]:
-the “Face it Tiger…You just hit the jackpot!” panel from ASM #42
-ASM #545 cover image

MARY JANE

Mary Jane is ***** ******************* ******************* ********
****************** ****************** ****************** ********* Parker.





[B]Sixth Page[/B]:

J. JONAH JAMESON

-image of JJJ from FCBD ASM “Swing Shift”, by Jimenez
-image of JJJ lying sprawled, unconscious on the floor…papers everywhere, by Jimenez(?)

The day crusading newspaper man J. Jonah Jameson had worked for finally came- - super-vigilantes were forced to unmask and be accountable to the government. But peace and order don’t sell newspapers. ********************* sidelines him, his **** ***** sells the Bugle*** ********************* into the hands of his rival, Dexter Bennett. Over the next few months, ********** *** *********************** *** You can guess how that turns out.

DEXTER BENNETT

-2 images of rival Dexter Bennett, by Jimenez & Larocca

Jonah Jameson’s top rival is everything Jonah’s not- - slick, charming, generous to his photographers…and completely dishonest. When Jonah *********** ******, Dexter takes over the Bugle…and renames it “The DB”. Turning the paper into a celebrity-packed tabloid, “The DB” is a hit with the public.




[B]Seventh Page[/B]:

LILY HOLLISTER

-image of Lily Hollister by Phil Jiminez

Daughter of the D.A.-turned-Mayoral Candidate Bill Hollister, Lilly is also his strongest supporter, campaigning for him passionately. She’s also the beautiful and charming new girlfriend of ********************** ******** in love with her too.


VIN GONZALES

-image of Vin Gonzales, by Jimenez

Vin is a young cop, new to the force. He’s proud of being a cop. Which means, of course, he doesn’t like Spider-Man. Vin does come to trust Peter as a media informant…but he still doesn’t like him.


CARLIE COOPER

-image of Carlie Cooper, by McNiven

Lily’s best friend and a police forensic expert, Carlie Cooper is doomed to ****** bridge ********** ************** She’s hooks ******** ******************* ********* Officer Vin Gonzales.



[B]Eighth Page[/B]:

JACKPOT

-image of Jackpot’s face, by Larocca

An SHRA approved super-heroine whose red hair and free spirit seem all too familiar to Spidey. Spidey’s *********** on her ********, she’s actually *** *********** in a costume.

JOE ROBERTSON

-image of Joe Robertson, by Jimenez

J. Jonah Jameson’s right hand man is still a steadying force at the Bugle, despite the ownership changes. He’s also still doing his best to set an example for Peter Parker.



BETTY BRANT

-image of Betty Brant, by Jimenez

Peter’s best friend at the Bugle has been promoted to the crime beat. She’s also trying to help Peter and Robbie weather the storm that is Dexter Bennett.




[B]Ninth Page[/B]:

NEW VILLAINS

MENACE

-image of Menace, by Larocca (appears to be sort of like a next generation, very nasty-looking Goblin, complete with glider)

Mysterious villain ** ************** with advanced technology and a far more imposing appearance. Responsible for the death of ******** *************, and seems intent on killing all **************** **************** is done.


FREAK

-image of a long-haired silhouetted figure (no details), crouched-down and spewing fluid from his mouth.

A junkie-turned-monster, Freak is born from the chrysalis experiment by Dr. Curt Connors. Armed with regeneration powers, he comes back in a different form every time he’s killed…which is a number of times.




[B]Tenth Page[/B]:

MR. NEGATIVE

-image of Mr. Negative, by Jimenez (?)

A mysterious crime boss seen only in the shadows, Mr. Negetive is making a play to run all crime in New York, killing off all rival crime families. He is secretly ********
********************


THE BOOKIE

-image of the Bookie

The resident bet taker at the super-villain hang-out “The Bar with No Name”. Frequently pushed around by the villains, The Bookie is smarter than he seems…and is secretly ** ********************


SCREWBALL

-image of a female (head & shoulders), wearing a visor, a motorcycle-style helmer with an “S” (which looks similar to Sentry’s “S”) and a neck-protective collar.

Info Classified



PAPER DOLL

-image of a female (head & shoulder), hooded, dark hair over her wild eyes.

Info Classified





[B]Eleventh Page[/B]:

-images (and floorplan) of the Parker Household




[B]Twelfth Page[/B] :

-image of the new “The DB” logo
-image of Spider-Man swinging by “The DB” building. Daily Bugle sign has been replaced.
-image of Peter, Robbie, Betty, and Dexter walking through a busy newsroom, by Jimenez




[B]Thirteeth Page[/B]

-shows images of covers already solicited and lists the creative line-ups from months 1-4[/QUOTE][/SPOILER]


[url]http://www.comicbloc.com/forums/showthread.php?t=57330[/url]
  #2  
Vieux 28/10/2007, 19h29
Avatar de sim theury
sim theury sim theury est déconnecté
Zuvembie
-Généalogiste Sénile-
 
Date d'inscription: novembre 2003
Messages: 745
sim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boy
[SPOILER="*********"]C'est *** . J'ai déja --- dans mon **** mais **** **** ** ***** ornithorynx bleu.
Affreux comme *** * ** * sur ma grosse *** . La nuit seulement ** * ** * * . *** ** * ** :D. ** *** chips le 12 ** mais sinon ça va.[/SPOILER]
  #3  
Vieux 28/10/2007, 20h34
Avatar de evilgreen
evilgreen evilgreen est déconnecté
Banni
 
Date d'inscription: avril 2006
Messages: 232
evilgreen change la caisse du Fauve
J'ai absolument rien compri, dans quel bute donner une bible?
  #4  
Vieux 28/10/2007, 20h38
Avatar de sim theury
sim theury sim theury est déconnecté
Zuvembie
-Généalogiste Sénile-
 
Date d'inscription: novembre 2003
Messages: 745
sim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boysim theury mange des frites avec Moule Boy
[QUOTE=evilgreen;688258]J'ai absolument rien compri, dans quel bute donner une bible?[/QUOTE]
Eh ! si on remplace les "b" par des "p" ca donne

J'ai apsolument rien combri, dans quel pute donner une piple?

** * etonnant non ? *
suber !
  #5  
Vieux 28/10/2007, 21h47
Avatar de watchblue
watchblue watchblue est déconnecté
super héros Breton
 
Date d'inscription: août 2004
Localisation: joinville le pont
Messages: 3 956
watchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partie
Tain ça donne envie !!!!
__________________
If Jack Bauer was in a room with Hitler, Stalin, and Nina Meyers, and he had a gun with 2 bullets, he'd shoot Nina twice.
  #6  
Vieux 29/10/2007, 06h17
Avatar de Gassian
Gassian Gassian est déconnecté
French Ducktor
-Sentinelle du Temple-
 
Date d'inscription: mai 2003
Messages: 2 857
Gassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme Spiderman
[QUOTE=evilgreen;688258]J'ai absolument rien compri, dans quel bute donner une bible?[/QUOTE]

Pour montrer aux retailers à quel point l'univers Spider-Man de [I]Brand New Day[/I] est passionnant et ainsi les inciter à précommander des wagons entiers d'ASM.
  #7  
Vieux 29/10/2007, 17h19
Avatar de gillesC
gillesC gillesC est déconnecté
Kennedy outillé
 
Date d'inscription: octobre 2003
Localisation: Son Pellier.
Messages: 7 152
gillesC vise plus juste que le TireurgillesC vise plus juste que le TireurgillesC vise plus juste que le TireurgillesC vise plus juste que le TireurgillesC vise plus juste que le TireurgillesC vise plus juste que le TireurgillesC vise plus juste que le TireurgillesC vise plus juste que le TireurgillesC vise plus juste que le TireurgillesC vise plus juste que le TireurgillesC vise plus juste que le Tireur
[QUOTE=sim theury;688248][SPOILER="*********"]C'est *** . J'ai déja --- dans mon **** mais **** **** ** ***** ornithorynx bleu.
Affreux comme *** * ** * sur ma grosse *** . La nuit seulement ** * ** * * . *** ** * ** :D. ** *** chips le 12 ** mais sinon ça va.[/SPOILER][/QUOTE]

Le logiciel de réparation de comics endommagés donne ça:

[SPOILER="Orc!"]C'est fun. J'ai déja pué dans mon slip, mais oufh shit de prout d' ornithorynx bleu.
Affreux comme Bvourge sur ma grosse tub . La nuit seulement on se voit , déguisés. :D. 16 big chips le 12 pm mais sinon ça va.[/SPOILER]
__________________
Il est impossible de faire comprendre quelque chose à quelqu'un
si son niveau de vie dépend directement du fait qu'il ne la comprenne pas.
  #8  
Vieux 09/11/2007, 19h28
Avatar de Gassian
Gassian Gassian est déconnecté
French Ducktor
-Sentinelle du Temple-
 
Date d'inscription: mai 2003
Messages: 2 857
Gassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme Spiderman
Reprise du texte de cette "Bible" sur Newsarama. Accompagné cette fois des illustrations (je vous en mets juste quelques unes, pas trop "spoilerisantes") ...

[IMG]http://www.newsarama.com/marvelnew/Spider-Man/Bible/lily.jpg[/IMG]
Lily Hollister

[IMG]http://www.newsarama.com/marvelnew/Spider-Man/Bible/carlie.jpg[/IMG]
Carlie Cooper

[IMG]http://www.newsarama.com/marvelnew/Spider-Man/Bible/menace.jpg[/IMG]
Menace

[IMG]http://www.newsarama.com/marvelnew/Spider-Man/Bible/negative.jpg[/IMG]
Mr. Negative


...Et aussi du nouveau planning de Brand New day :

[QUOTE]Month #1 (#546-#548)
[new shipping dates - 01/9, 01/16, 01/23]
Script by Dan Slott
Pencils by Steve McNiven
Inks by Dexter Vines
Color by Morry Hollowell

[additionally, the Spider Man: Swing Shift Director's Cut One Shot is currently scheduled for 1/30/08, and the David Lapham/Tony Harris limted series Spider-Man: With Great Power is now scheduled to debut on 01/30 as well].

Month #2 (#549-#551)
[new shipping dates - 02/6, 02/13, 02/20]
Script by Marc Guggenheim
Pencils & Inks by Salvador Larocca
Color by Jason Keith

Month #3 (#552-#554)
Script by Bob Gale
Pencils by Phil Jimenez
Inks by Andy Lanning
Color by Jeromy Cox

Month #4 (#555-#557)
Script by Zeb Wells
Pencils by Chris Bachalo
Inks by Tim Townsend
Color by Antonio Fabela[/QUOTE]

[url]http://forum.newsarama.com/showthread.php?t=135696[/url]
  #9  
Vieux 10/11/2007, 14h52
Avatar de evilgreen
evilgreen evilgreen est déconnecté
Banni
 
Date d'inscription: avril 2006
Messages: 232
evilgreen change la caisse du Fauve
C'est bizar mais ca m'emoustille au point de reprendre du spider-man (Slott/McNiven)
  #10  
Vieux 11/11/2007, 18h59
Avatar de Gassian
Gassian Gassian est déconnecté
French Ducktor
-Sentinelle du Temple-
 
Date d'inscription: mai 2003
Messages: 2 857
Gassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme SpidermanGassian est agile comme Spiderman
Encore quelques sketches/illustrations :

[IMG]http://wizarduniverse.com/_images_/006291/mcniv-1.jpg[/IMG]

[IMG]http://wizarduniverse.com/_images_/006291/lar1.jpg[/IMG]

[IMG]http://wizarduniverse.com/_images_/006291/bach1.jpg[/IMG]

[IMG]http://wizarduniverse.com/_images_/006291/jimi1.jpg[/IMG]

[IMG]http://wizarduniverse.com/_images_/006291/hob-2.jpg[/IMG]
Ce dernier sketch est de Larocca.
Les autres ... Je vais pas vous faire l'insulte de les nommer ;)

[url]http://www.wizarduniverse.com/magazine/wizard/006291498.cfm[/url]

Dernière modification par Gassian ; 11/11/2007 à 19h05.
  #11  
Vieux 11/11/2007, 20h04
Avatar de evilgreen
evilgreen evilgreen est déconnecté
Banni
 
Date d'inscription: avril 2006
Messages: 232
evilgreen change la caisse du Fauve
moi Dan Slott/McNiven je prend a fond. et je dois avouer que coté dessinateur c'est bien loti (oui meme le larroca qui me derange bien moins qu'avant). Meme le spitch d'un certain retour au source m'interesse (y avait pas non plus besoin de supprimer sa femme et de lui refaire une identité secrete...enculé de marvel si c'est bien ce que vous faite avec se con de JMS).
M'enfin j'espere que les autres scénaristes vont reussir.
Ca me plait bien jusqu'ici.
  #12  
Vieux 11/11/2007, 20h35
Avatar de scarletneedle
scarletneedle scarletneedle est déconnecté
#TeamNoPeineàjouir
-Gardien du Temple-
 
Date d'inscription: août 2022
Localisation: Manhattan, au bout d'une toile
Messages: 58 755
scarletneedle a battu Chuck Norris ... 2 foisscarletneedle a battu Chuck Norris ... 2 foisscarletneedle a battu Chuck Norris ... 2 foisscarletneedle a battu Chuck Norris ... 2 foisscarletneedle a battu Chuck Norris ... 2 foisscarletneedle a battu Chuck Norris ... 2 foisscarletneedle a battu Chuck Norris ... 2 foisscarletneedle a battu Chuck Norris ... 2 foisscarletneedle a battu Chuck Norris ... 2 foisscarletneedle a battu Chuck Norris ... 2 foisscarletneedle a battu Chuck Norris ... 2 fois
je sens que je vais choper les Jimenez...
__________________
Alan Moore :
"I should just keep me mouth shut, I just upset people."
Ma galerie sur Comic Art Fans
  #13  
Vieux 11/11/2007, 22h41
doop doop est déconnecté
bouzouk force !!!!
-Gardien du Temple-
 
Date d'inscription: juillet 2005
Messages: 7 281
doop sait diviser par 0doop sait diviser par 0doop sait diviser par 0doop sait diviser par 0doop sait diviser par 0doop sait diviser par 0doop sait diviser par 0doop sait diviser par 0doop sait diviser par 0doop sait diviser par 0doop sait diviser par 0
moi je sens que je vais continuer le MAG VF
  #14  
Vieux 11/11/2007, 22h48
Avatar de watchblue
watchblue watchblue est déconnecté
super héros Breton
 
Date d'inscription: août 2004
Localisation: joinville le pont
Messages: 3 956
watchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partiewatchblue est le meilleur dans sa partie
[QUOTE=doop;693393]moi je sens que je vais continuer le MAG VF[/QUOTE]

Bah la franchement quand on voit les équipes artistiques et qu'on se dit que tout ce beau monde sera réuni pour 3 euros 85 par mois en vf et bin on peu se dire

"Si t'aimes les comics, Spider-Man c'est automatique "
__________________
If Jack Bauer was in a room with Hitler, Stalin, and Nina Meyers, and he had a gun with 2 bullets, he'd shoot Nina twice.
 


Règles de messages
Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
Vous ne pouvez pas modifier vos messages

Les balises BB sont activées : non
Les smileys sont activés : non
La balise [IMG] est activée : non
Le code HTML peut être employé : non

Navigation rapide


Fuseau horaire GMT +2. Il est actuellement 10h04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Version française #20 par l'association vBulletin francophone
Skin Design et Logos By Fredeur
Buzz Comics : le forum comics n°1 en France !