|
||||
|
||||
![]()
Source Comicosity
![]() Written by Jeff Lemire Art by Dale Eaglesham, Michael Atiyeh Published by DC Comics Release Date: September 26, 2018 The Terrifics find themselves stuck up a cosmic tree with the newly rediscovered Tom Strong—and the fire department ain’t coming to rescue them! The team gets split up while trying to escape this devious trap set for them by a mysterious enemy known as Doc Dread, and they wind up in a bunch of weird dimensions trippier than a spin on the “Yellow Submarine”! Is there a cure awaiting our afflicted adventurers at the end of this other-dimensional adventure? Or will Plastic Man, Metamorpho, Phantom Girl and Mr. Terrific be trapped in Tom Strong’s stronghold peddling snake oil instead? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Comme quoi, Dale Eaglesham aura fait le #8 quand Shazam débute dans 2 mois.
|
||||
|
||||
A priori mon dernier n°. Lassé de cette valse des dessinateurs sur ce titre.
Rendez-vous sur Shazam pour Eglaesham (quoique je n'attende pas qu'il fasse beaucoup de n° d'affilée). |
|
||||
|
||||
et ça donne quoi niveau scénar ? pour un fan de Tom Strong ça a un intérêt ?
|
||||
|
||||
Non, à moins qu'on aime une copie fidèle mais sans âme.
Les passages sur Tom Strong ne me passionnent pas, mais la construction de l'équipe depuis le #4 me plaît énormément ; Lemire s'en sort très bien sur son quatuor, une fois qu'il a trouvé la bonne voie pour les écrire. Par contre, Tom Strong... non, ce n'est ni intéressant, ni original, ni pertinent ; mais ça copie bien ce qui a été fait. Si tu es nostalgique à ce point, n'hésite pas. |
|
||||
|
||||
hum ok, j'emprunterais en vf avant de me décider.
|
![]() |
||||
Article | Auteur | Forum | Réponses | Dernier message |
The Terrifics #5 | scarletneedle | Singles | 1 | 25/06/2018 20h30 |
Terrifics #4 | scarletneedle | Singles | 6 | 25/05/2018 15h29 |
The Terrifics #3 | scarletneedle | Singles | 6 | 24/04/2018 15h40 |
The Terrifics #2 | scarletneedle | Singles | 7 | 03/04/2018 20h44 |
The Terrifics #1 | scarletneedle | Singles | 31 | 22/03/2018 15h52 |